Sunday, September 26, 2010

SINOPSIS "KHURAFAT-Perjanjian Syaitan"


“KHURAFAT-Perjanjian Syaitan” mengisahkan perjanjian terlarang, persekongkolan antara manusia & syaitan.Satu bentuk penyelewengan yang nyata dalam Aqidah Islam dan amat ditegah dalam Agama.Manusia, disogok dengan nafsu serakah dan dendam membara, tanpa mengira akibat dan bahana, rela membelakangkan Allah untuk memperoleh apa yang dicita walau dengan apa cara, akhirnya hanyut dengan bisikan  dan tipu daya syaitan durjana. 

Kisah bermula dengan Johan, seorang pemuda yang berkerja sebagai Pembantu Perubatan di sebuah hospital kerajaan. Dia sudah berkahwin dan mempunyai seorang isteri bernama Ayshah. Seawalnya pasangan ini hidup aman & bahagia, namun tanpa disangka ujian melanda di pertengahan jalan, kesan daripada ‘gangguan misteri’ yang berterusan.

Dalam pada masa gangguan-gangguan itu, hadir pula seorang perempuan tua yang tidak Johan kenali namun sering menyapa dan cuba mendekati Johan sewaktu di tempat kerja. Tanda tanya dan trauma yang melanda Johan & Ayshah tidak habis di sana, malah ditambah dengan munculnya bekas teman wanita Johan yang bernama Anna.Walaupun setelah mengetahui Johan sudah berumah tangga dan bergelar suami yang sah pada Ayshah, Anna masih terus mengganggu dan merayu untuk menerimanya semula. Ini menyebabkan Johan bertambah runsing dan bertekad untuk mempertahankan rumah tangganya dengan segala daya.

Tidak lama setelah berkali-kali ditolak cintanya, Anna ditemui mati;bunuh diri. Kematian Anna adalah kemuncak bagi segala siri kejadian misteri yang berlaku dalam hidup Johan & Ayshah.

Apa yang menghantui dan menggangu Johan & Ayshah sebenarnya? Adakah ini semua hanya halusinasi dan gangguan minda mereka atau adakah ini semua merupakan petanda-petanda bagi merungkai jawapan bagi semua persoalan mereka? 

Segalanya akan terjawab bila anda menyaksikan “KHURAFAT-Perjanjian Syaitan” yang akan ditayangkan serentak di pawagam seluruh Malaysia pada Januari 2011.

“Dan janganlah engkau menyembah atau memuja yang lain dari Allah, yang tidak dapat  mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendapatkan mudharat kepadamu.  Sekiranya engkau mengerjakan yang demikian maka jadilah engkau orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu)" (Surah Yunus:106)

Allahu wa'lam.

P/s : Trailer penuh akan ditayangkan seawal bulan Oktober.

10 comments:

Anonymous said...

Nice! X sabar nk tunggu cerita ni keluar! :)

Anonymous said...

alhamdulilah....akhirnya movie akn ditayangkan...god luck4 u syam ,soul & burn n skop production...chaiyok2..fr: A.s

Anonymous said...

cayalah... bro syamsul..

harisa mokhti said...

tak sabar nak tengok trailer oktober ni..;))

D'zunnur said...

harap2 trailer die kuar skali dgn soundtrack die!

jasheila said...

Semoga cerita ini menyedarkan siapa yg menontonnya.Hrp ramai yg suka dgn cerita ini...

NadyaPutra said...

best3!!!... xsbar nk tngok... hehehee.....

jklike said...

tgk trailer mcm best je..harap2 tak mengecewakan ok...

SyAE SyEa said...

seram..p,truje nk tgok :)

iamzulfadli said...

Lepak sini dari http://www.sisiberbeza.com/